Jesteś w: Strona główna Aktualności Rajd Bieszczady-Beskid Niski

Rajd Bieszczady-Beskid Niski

Etap I: 01-06.09.2025
Etap II: 08-13.09.2025
Etap III: 15-20.09.2025

Zapraszamy na niezwykły rajd konny, którego trasa prowadzi przez tereny Bieszczadów i Beskidu niskiego. Jest to niepowtarzalna  okazja do poznania tych dwóch pięknych i dzikich obszarów z grzbietu konia. Przejedziemy z krainy Bojków do krainy Łemków, poznając ich kulturę w  postaci architektury i sztuki. Obserwując te tereny poczujemy klimat tamtych czasów. A wszytko to dzięki naszym hucułkom, które dzielnie nas poniosą .  Rajd będzie podzielony na trzy etapy sześciodniowe. Pierwszy z Polany na Polany Surowiczne . Drugi etap będzie rajdem po Beskidzie Niskim.  Trzeci etap to powrót do Polany. Dokładna trasa jest w trakcie ustalania.  Uwaga! Aby odbył się trzeci etap musi się najpierw zebrać grupa na drugi. W przypadku gdy będzie za mało chętnych na trzeci etap, grupa z drugiego będzie jechać trasą zaplanowaną na trzeci etap, czyli powrotną do Polany.

Oferta skierowana do osób pełnoletnich (od 18 lat), dobrze jeżdżących konno (galop w terenie). Zalecamy wcześniejsze przygotowanie w formie kilku dłuższych jazd w ternie, najlepiej na oklep.

Podczas rajdu zapewniamy:

  • jazdę konną na oklep od 7 do 8 godzin dziennie prowadzoną przez Przodownika  Górskiej Turystyki Jeździeckiej PTTK
  • noclegi w namiotach, wiatach oraz schroniskach i agroturystykach (w zależności od trasy)
  • wyżywienie (śniadania i obiadokolacje). Podczas biwaków jest przygotowywane wspólnie.
  • możliwość zdobycia odznaki Górskiej Turystyki Jeździeckiej PTTK (dodatkowa opłata 30zł)
  • transport bagażu między biwakami.
  • niezapomniane wrażenia :)

Obowiązkowe wyposażenie uczestnika:

  • śpiwór ( zakres temperatury od około 5 stopni)
  • strój jeździecki (bryczesy – najlepiej 2 pary, buty jeździeckie lub trekingowe, czapsy, długie skarpety, rękawiczki)
  • toczek (kask), w razie braku udostępniamy nasz
  • kurtka przeciwdeszczowa lub płaszcz
  • ciepła odzież (polar, gruba bluza)
  • sandały lub klapki
  • plecak mały (około 15l) lub duża „nerka” na wodę i coś do przegryzienia
  • strój kąpielowy
  • ręcznik,  przybory do mycia i higieny
  • butelka na wodę minimum 500ml
  • latarka  „czołówka” z nowymi bateriami – obowiązkowo
  • kubek , może być termiczny (aluminiowy lub metalowy)
  • mile widziane instrumenty (gitara, ukulele, bębny, harmonijka itp) przydatne przy wieczornych śpiewach
  • ubezpieczenie NWW

Czego nie brać?

  • skarpetek typu „stópki” (nie sprawdzają się podczas rajdu )
  • sztućców, talerzy i misek (zapewniamy)
  • karimaty (zapewniamy) ale na dwóch wygodniej :)
  • palcatów (łatwo zgubić a można je zastąpić gałązką)

Istotne informacje:

  • Aby  rajd się odbył musi się zebrać minimum 5 osób.
  • Wszystkie bagaże, sprzęt biwakowy i wyżywienie jest transportowane na miejsce samochodem.
  • Należy się spakować w jeden duży bagaż. Prosimy nie zabierać całej szafy ubrań, zwłaszcza cennych, których będzie szkoda wytaplać w błocie lub poszarpać na gałęziach :)
  • Trasa będzie ustalona przed rozpoczęciem rajdu jednak może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne oraz inne od nas niezależne.
  • Jazdy prowadzone są na oklep (bez siodła) na podkładach żelowych.
  • Szczegóły dojazdu na poszczególne etapy będą podane mailowo lub telefonicznie bliżej rajdu.
  • Przypominamy, że dojazd do stadniny jest utrudniony. Ostatnie 850m jest drogą gruntową, utwardzoną żwirem i dla większości samochodów przejezdną. W razie problemów służymy pomocą w przewiezieniu bagaży.
  • Osobom mocno uczulonym  na osy i gzy odradzamy przyjazd gdyż liczne występowanie tych owadów jest dla nich poważnym zagrożeniem.
  • Limit wagowy 85 kg.

 

Cena rajdu ( 6 dni) : 2200 zł  (dla osób, które były conajmniej dwukrotnie na naszym rajdzie jest zniżka 100zł )

Jak zarezerwować miejsce?

Najpierw należy wypełnić formularz zgłoszeniowy (poniżej). Następnie przesyłamy do państwa maila potwierdzającego.  Dopełnieniem rezerwacji jest wpłata zadatku (bezzwrotnego w momencie rezygnacji) Pozostałe informacje będą przesłane mailem.

Pytania prosimy kierować na adres tabun@tabun.pl  lub pod nr telefonu 501597228

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY